söndag 28 augusti 2011

Bråda tider

Ja, nu är ju skolstart och dagisstart avklarat. Jag har  även lyckats få ett heltidsjobb, så nu är det inte så mycket tid till skapande.
Minns ni elefanterna som jag köpte på SkapaHobby i Strängnäs??
Planen var att altra dem till oigenkännlighet, med crackeleringsfärger och lera etc. Men när jag lade mina metallgrundfärger på dem, blev de så himla snygga.
T.o.m min sambo tyckte att jag skulle behålla dem som de var, ett tag iallafall. När vi tröttnar på dem ska jag få gå lös med lite av varje. :o)

i övrigt har jag gjort ett album av Graphic45's 'Once upon a springtime' och en LO av samma papper, ovanligt för mig att göra LO's, men jag har så mycket inspiration i skallen så jag vet knappt att hinna med.
Jag har redan börjat fundera på Halloweenpynt och julkort. ;o)
Veckans inköp har varit Graphic45 (fanatisk?) 'ABC primer' och 'Christmasemporium'. Helt fantastiska papper som det finns jättefina inspirationsalster till på deras hemsida.

Jag har även inhandlat senaste pysseltidningen 'Inzpira'. Kan säga att det finns en hel där som man vill hugga tag i.... tex en låda med ett minialbum för alla små skolfoton. Nu när man har en sexåring i förskolan, och ABC Primer papper, så är det ju taget! Men men, vi får se om och när.

ha det gött därute, snart kommer de vackra höstfärgerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar