fredag 15 februari 2013

ivrig

Medan jag ivrigt väntar på att det ska komma en bebis har jag en massa projekt på gång.
Kan ni tänka er att JAG virkar Amigurumi??? Jag har alltid sett det som en meningslös syssla, men eftersom jag påbörjat ett större projekt, behöver jag ibland bryta av med något annat.
Just nu använder jag Mohairgarnet, som visade sig vara tjockare än jag trodde, till att sticka denna tröja från Drops. Jag gör den i vit mohair och har tänkt mig ett färggrannt broderi på ärm och i sidan, samt sy fast spetsar i ärmslut och längst ner...kan bli riktigt snyggt.
Eftersom den är tvärstickad, man stickar typ 200 maskor per varv, behöver jag bryta av lite.
Så nu håller jag på med Iggle Piggle...köpte uppskriften av Fjukten.
Glädjer säkert bebisen sedan när hon väl kommer ut. Har gått tre dagar över tiden nu.
Postar en bild på Iggle Piggle sedan, när han är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar