måndag 15 april 2013

Altrad ask!

Jodå ser ni, Bebis har kommit nu, så det är fullt upp och inte mycket tid till att blogga.
En väninna till mig har fyllt år och samtidigt flyttat så jag gjorde en altrad ask till henne.

Före:


Efter:


På stickfronten är det lite värre. Påbörjade en tröja som jag hoppades skulle bli fin, silver med glitter i.
Men jag lärde mig faktiskt något nytt.....tydligen har varvtalen i gaugen betydelse i vissa uppskrifter. Där man använder sig av antal varv i stället för centimeter. Det hade jag ingen aaaning om. Dyrköpt lärdom, fick riva upp hela tröjan som jag spenderat en hel vecka med. Men men.
Istället har jag påbörjat en Odd Molly frandmothers jacket kopia. I ljusblått tänkte jag göra den, är så less på allt svart! Visst är den fin? Blir nog super i blått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar